وبلاگ بین المللی سفرو توریست
وبلاگ بین المللی سفرو توریست
ايرانگردي، جهانگردي ،اقوام ، شهر ، روستا ، گشت و سياحت ، زيارت ، مسافرت ، جغرافيا ، تور ،توريست ، جنگل ، كوير ، سفر نامه ،شمال،جنوب، غرب ، شرق
نوشته شده در تاريخ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, توسط ابراهيم صبوري |

پیست اسکی آلوارس

تاریخ روستای آلوارس(آل وراث-آل وراستان-آل پارس)

قدیم ترین روستایی که در دامنه سبلان پا به عرصه وجود گذاشته است روستای آلوارس است.مردی در زمان های قدیم در آن روستا زندگی می کرد که ادعا می نمود وارث این مکان است.بعد از درگذ شت آن پیر مرد طایفه او بنام آل وارث معروف شد. گروهی هم می گویند در روستای آلوارس باغهای بزرگی وجود داشت که از درختان تنومندی چون شمشاد و سر و بید تبریزی انباشته بود.نجاران از آن درخت انبوه الورا می بریدند و کسانی که از روستا همجوار خانه می ساختند از روستای آلوارس الوار میخریدند.به خاطر این درختان تنومند و الوار محکم این روستا به الوارستان معروف شد. گروهی هم می گویند اجداد اهالی این روستا به نژاد پارس می رسد .این روستا را پارسیان در زمانهای بسیار قدیم ساخته و مدت مدیدی در آن زندگی کرده اند.به همین خاطر نام آل پارس نیز بر روی آن می نهند.ولی از همه مصطلح تر برای این روستا ،عنوان آل پارس است.

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس

مجموعه فرهنگي, توريستي و ورزشي آلوارس در يكي از زيباترين نقاط استان از لحاظ گردشگري و در دامنه هاي مرتفع و زيباي سبلان واقع شده است كه بزرگترين پيست اسكي از لحاظ وسعت در ايران مي باشد. اين پيست اسكي در فاصله ۱۲ كيلو متري روستاي آلوارس و ۲۴ كيلومتري سرعين قرار گرفته است و از انجائي كه پيست فوق در ارتفاع ۳۲۰۰ متري از سطح دريا قرار دارد به سبب بارندگي برف فراوان در طول پائيز و زمستان و به جهت دير ذوب شدن برفهاي اين منطقه مي تواند در حدود شش الي هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گيرد كه از اين لحاظ در كشور در رتبه اول است.

پیست اسکی آلوارس

از ویژگیهای بارز منطقه ای که مجتمع ورزش های زمستانی آلوارس در آن واقع شده است علاوه بر جاذبه های زمستانی می توان به جاذبه های بهاری و تابستانی آن ازجمله روی آوردن عشایران با گله های خود به مناطق حوالی آن ، هوای خنک و معتدل در اوج تابستان ، پوشش گیاهی و گلهای رنگارنگ بصورت دشت های وسیعی از شقایق های کوهی ، گل ختمی ، گون و غیره همچنین قرار گرفتن مسیر های صعود به قله سبلان و قلل دیگر از فاصله نزدیک کمپ مجتمع و مشرف بودن آن به شهر های سرعین ، نیر ، اردبیل می باشد که استفاده از آن را در تمامی فصول سال مفید و خاطره انگیز می نماید .

پیست اسکی آلوارس

این مکان مجهز به امکاناتی همچون بالابر ، تله‌ سیژ و امکانات دیگر است . پیست آلوارس در حدود سال ۸۴-۸۵ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت . با وجود گرمای ۳۵-۴۰ درجه ‌ای هوای تابستان در اردبیل و سرعین با اینکه این مکان در ۳۰ کیلومتری سرعین قرار دارد می ‌توان برف را در این مکان بوضوح دید و لمس نمود .

منبع : وبلاگ بهشتي به نام اردبيل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.