وبلاگ بین المللی سفرو توریست
ايرانگردي، جهانگردي ،اقوام ، شهر ، روستا ، گشت و سياحت ، زيارت ، مسافرت ، جغرافيا ، تور ،توريست ، جنگل ، كوير ، سفر نامه ،شمال،جنوب، غرب ، شرق
نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1390برچسب:, توسط ابراهيم صبوري |

 

  كلارآباد:

 

شهر كلارآباد در كيلومتر 17 جاده چالوس – تنكابن  يكي از مناطق قديمي ، زيبا و پر جاذبه شمال كشور بوده كه در غرب استان مازندران واقع شده است ، داراي آب و هواي معتدل خزري و از شمال به درياي نيلگون خزر و ازجنوب به دامنه هاي  رشته كوه هاي البرز متصل است كه اين مواهب طبيعي، زيبايي و جذابيت منطقه كلارآباد را دو چندان كرده است . اين شهر زيباي ساحلي از شرق به شهرستان چالوس و از غرب به شهرسلمانشهر محدود است مساحت آن 5/18 كيلومتر مربع ، با جمعيت ثابت حدود 000ر10  نقر و متغير در ايام تعطيلات بويژه فصل تابستان بيش از 000ر20 نفر مي رسد . داراي مبلمان شهري زيبا و  در ادوار مختلف به عنوان شهر زيبا و سلامت استان انتخاب گرديده است.

 



  سلمانشهر (متل قو):

سلمانشهر نام  جديدي است كه بعد از انقلاب اسلامي  براي اين شهر انتخاب شده است در گذشته به اين شهر ساقيكلايه گفته مي شد و به  دليل  وجود متلي به نام قو در اين شهر،  برخي آن را به نام متل قو نيز مي شناختند. در مجموع اين شهر ، شهر جديدي است كه با شروع شهرك سازي در آن در اوايل سال 1340 پا گرفت.اولين شهرك در اين شهر به نام دريا گوشه نام گذاري شده است مهمترين جاذبه گردشگري آن غار دانيال مي باشد كه در ارتفاعات زيبا و جنگلي شهر واقع شده، درقسمت غربي شهر و در نزديكي رودخانه جمشيد آباد ، شهرداري امكانات مناسبي را جهت شنا در دريا ( منطقه پاكسازي شده ، گروه غريق نجات و...) و استراحت موقت مسافران در نظر گرفته است . از امكانات  تفريحي و گردشگري ديگر اين شهر ميتوان پارك  فجر ؛ مجموعه تفريحي كوثر  و پارك شمشادي را نام برد.


  چالوس:

شهرستان چالوس با دوهزار و 800 كيلومتر مربع وسعت و 130 هزار نفر جمعيت در غرب مازندران  يكي از زيباترين ، معروف ترين و مهم ترين مناطق شمالي كشور است كه طبيعت زيباي آن  جاده مشور آن و جاذبه هاي متعدد تاريخي و طبيعي آن سبب شده اين منطقه مورد توجه تمام مردم داخلي و گردشگران خارجي باشد.

چالوس از مناطق قديمي استان مازندران در جلگه مياني سواحل درياي مازندران  كه از شمال به درياي مازندران ، از جنوب به رشته كوه البرز ، از شرق  به نوشهر و از غرب به تنكابن محدود ميشود.

ديدني هاي متعددي در سرتاسر شهرستان چاولس پراكنده شده است از جمله : آبشار هريچان در روستاي هريچان – پارك جنگلي چالوس ، نمك آبرود، درياچه سد دريوك ، كلارتپه  مرداب كندوچال و ده ها عارضه طبيعي ديگر تنها بخشي از چشم انداز هاي زيباي اين منطقه را تشكيل ميدهد.

 

 

  نمك آبرود

 

منطقه نمك آبرود با آب و هواي معتدل و مرطوب با وسعت تقريبي 650 هكتار در 12 كيلومتري غرب چالوس واقع شده است. وجود  پارك هاي جنگلي  بنفشه و شمشاد در قسمت شمالي و دامنه كوه به صورت جنگلي فشرده در قسمت جنوبي اراضي ، مناظر بديع  فوق العاده  جذابي را پديده آورده است.

يكي از پر جاذبه ترين بخش هاي نمك آبرود  تله كابين آن مي باشد كه امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي آورد. بخش ديگر آن با طول 1700 متر به قله بكر و دست نخورده ديوحمام مي رسد. (قله ديو حمام از غارهاي طبيعي در ارتفاع 700 متر ازسطح دريا و با چشم اندازي بي نظير مي باشد).

 


 

از ديگر جاذبه هاي گردشگري نمك آبرود ميتوان  باشگاه تير اندازي ، سورتمه سواري مجموعه پرواز، پينت بال ، پيست دوچرخه سواري ، تفرجگاه ساحلي ، شهربازي و بازارچه محلي آن نام برد.

 

 



 

 

  هتل آزادي خزر

 


هتل پنج ستاره آزادي خزر در كيلومتر 12 جاده  در مجاورت پارك زيباي بنفشه در آغوش جنگل سر سبز واقع گرديده و از ضلع شمالي با درياي نيلگون خزر همسايه است.





هتل آزادي خزر با 174 اتاق دو و سه تخته بسيار زيبا و سوئيت رويال ، سوئيت جونيور، اتاق كابانا و لابي استثنائي در طبقه همكف آماده سرويس دهي به ميهمانان عزيز در تمامي طول سال مي باشد.

 

 


 

منبع : سايت اميردشت

   

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1390برچسب:, توسط ابراهيم صبوري |

مدیریت جهانگردی

کشور ایران ۱۶۴۸۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و هر گوشه اش دارای جلوه و لطفی تازه . رمز و رازی دیگر و زیبایی و صلابتی دو چندان است . اما باوجود این همه جلوه و جذابیت تنها سهم اندکی از صنعت سودآور جهانگردی را به خود اختصاص داده است . نتیجه یک نظر خواهی که از خبرنگاران خارجی به عمل آمده نشان میدهد که بسیاری از آنها بر این اعتقادندکه مدیریت ضعیف یکی از عوامل رکود صنعت جهانگردی در کشور ماست چون لازمه توسعه و تقویت صنعت جهانگردی . اطلاع از زمینه های اقتصادی .اجتماعی . جغرافیایی و فرهنگی کشور است تا بتوان امکانات موجود و همچنین مسائل و مشکلاتی که در راه توسعه این صنعت وجود دارد . شناسایی کرد و سپس بر اساس تحقیقات موجود یک برنامه ریزی دقیق و عملی داشت .

کاری که تنها به یاری مدیران کار آمد و متخصص در صنعت جهانگردی امکان پذیر است . تخصصی که در شاخه مدیریت جهانگردی آموزش داده می شود . یعنی متخصص این رشته در نهایت باید بداند که چه نوع جهانگردی را جذب کند ؟ و چگونه بازارهای جهانگردی جدیدی برای جذب توریست ایجاد نماید؟

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 1 دی 1390برچسب:, توسط ابراهيم صبوري |

دروس اصلی و تخصصی گرایش مدیریت جهانگردی :

تاریخ و فرهنگ ایران . شناخت روحیات ملل. قوانین و مقررات حقوقی جهانگردی . مبانی مردم شناسی جهانگردی . مدیریت بازاریابی و تبلیغات جهانگردی . اقتصاد جهانگردی . شناخت صنایع دستی ایران .نقشه خوانی و آشنایی با نقشه جغرافیای جهانگردی ایران . شناخت صنعت جهانگردی . گذراندن اوقات فراغت . آداب سفر در اسلام . تجربه و تحلیل مسائل اجتماعی در ایران . باستان شناسی ایران . هنر و معماری ایران . آشنایی با موزه های ایران . امور مسافرت و صدور بلیط . فن راهنمایی . برنامه ریزی توسعه جهانگردی . مطالعات تطبیقی سیاستهای جهانگردی . فرهنگ عامه . زبان انگلیسی مکاتبات تخصصی . زبان انگلیسی مکالمه . آشنائی با سازمان های دولتی ایران . نقش جهانگردی در بسط روابط بین الملل و گسترش منابع اقتصادی کشور . کار آموزی . اصول حسابداری . ریاضیات و کار برد آن در مدیریت . آمار و کاربرد آن در مدیریت . کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت . اقتصاد خرد . اقتصاد کلان . روش تحقیق در مدیریت . مبانی سازمان و مدیریت . تحقیق در عملیات . مدیریت رفتار سازمانی . مدیریت منابع انسانی . حقوق اساسی . مبانی مدیریت اسلامی . مبانی سازمان و مدیریت  و سیستم های اطلاعاتی در مدیریت .

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.